Vælg en side

I forbindelse med et skoleprojekt med H&M – skulle vi komme op med en måde at forbedre konceptet/kendskabet til konceptet. Derfor kom min gruppe og jeg op med konceptet “Garment Collector”, som er en pose man får udleveret ved køb eller henvedelse i H&M, man kan derefter fylde posen med brugt tøj og tekstiler. Når posen så er fyldt kan den afleveres i H&M, som genanvender materialerne og man får selv en rabat kupon til H&M.

For at udbrede budskabet om konceptet udviklede vi en folder som viser processen som tøjet og tekstilerne gennemgår efter aflevering i H&M. Dette skal medvirke til at forbrugeren for en følelse af at være med til at gøre en forskel og øge genindvinding af tekstiler i verden.

flyer-online flyer-online2
flyer-online3 flyer-online4

I forbindelse med projektet blev der lavet en artikel til KEA’s egen hjemmeside – uddrag af artiklen kan læses nedenfor. Ønsker du at læse hele artiklen så klik her.

”Jeg er dybt imponeret,” sagde H&Ms danske direktør Christel Friis- Mikkelsen efter at have overværet Gruppe 3’s fremlæggelse.

”De har tænkt både logisk og emotionelt, og der ligger en masse brugbart både i deres analyse og i deres actions. Det er super inspirerende, og så har de tænkt stort, hvilket jeg godt kan lide – man kan altid pille af. De er nytænkende samtidig med, at de tager udgangspunkt i vores eksisterende strategi.”

Inden fremlæggelsen for H&M havde de studerende været på besøg hos den verdensomspændende mode-gigant, hvor pr- og kommunikationsmedarbejder Mia Møgelgaard svarede på spørgsmål og fremlagde opgaven, som grundlæggende bestod i at øge kendskabet til H&M’s bæredygtige initiativ Garment Collecting, der går ud på at indsamle kundernes aflagte tøj, så det kan genbruges.

Flere af grupperne havde gennemført brugerundersøgelser, som viste, at forholdsvis få af H&M’s kunder kender til Garment Collecting, og hvis de gør, så er de usikre på, hvad der bliver af tøjet.

Gruppe 1 havde derfor foreslået, at det grafisk på H&M’s poser blev illustreret hvor mange procent, der går til hvad.

”Jeg har helt optur over det her. Det er utroligt givende, at de har været ude at lave undersøgelser for os, for det har vi ikke selv. Tiden til fordybelse er det, vi selv mangler i en travl hverdag. Så det er fantastisk at have 50 engagerede studerende til at fordybe sig og bruge deres uddannelsesmæssige bagrund, og som giver konkrete bud på, hvad vi kan gøre med det her projekt, som vi har arbejdet med i snart to år,  men hvor der stadig er et kæmpe potentiale i at komme bedre ud.”

Tror du, I kommer til at bruge nogle af løsningerne? 

”Ja, det er absolut realistisk. Eksempelvis posen og plexiglas-løsningen kan skaleres globalt, så det kommer jeg til at tage med til Stockholm. Og forslagene til events kan vi jo stadig lave lokalt,” siger Mia Møgelgaard.

Pin It on Pinterest

Share This

Share this post with your friends!